ده نکته کلیدی محتوای سئو

سه شنبه 3 آبان 1401
9:56
ه.و

برخی افراد فکر می کنند که سئو نویسی و نوشتن کاربر پسند کاملا دو مقوله مجزا هستند. این در صورتی است که این تفکر کاملا اشتباه است! در سئو محتوا بهتر است از کلمه کلیدی انتخابی در قسمت های مختلف مقاله استفاده کنید اما زیاده روی در آن باعث از بین رفتن زحمات شما می شود. در واقع تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در متن نوشته شما را به انبوهی از کلمات تبدیل می کند و این شروع سئو منفی است.

در این پست روش هایی برای وبلاگ نویسی وجود دارد تا نوشته شما هم از نظر سئو و هم از نظر خوانایی کاملا بهینه شود. این دو هدف باید همیشه با هم باشند.

قبل از شروع نوشتن: کلمه کلیدی را پیدا کنید!

قبل از شروع نوشتن، باید کلمه کلیدی پست خود را تعیین کنید. برای انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی مناسب، باید بدانید که کاربرانی که به دنبال مقاله شما هستند، عمدتاً به دنبال چه چیزی در گوگل هستند. پس ابتدا به دنبال کلمات باشید و سپس آنچه را که پیدا می کنید دقیقاً کلماتی هستند که باید روی آنها کار کنید تا بتوانید در گوگل و سئو به نتایج بهتری برسید.

نکات کلیدی نوشتن مقاله سئو

مهمتر از همه، وبلاگ شما باید نوشته خوبی برای سئو بهتر داشته باشد. چه چیزی می خواهید به کاربران خود بگویید؟ به کدام سوال می خواهید پاسخ دهید؟ هدف شما از نوشتن چیست؟ پس از خواندن تا آخر کاربر می خواهید چه کاری انجام دهد؟ قبل از شروع این سوالات را یادداشت کنید.

نکته 1: قبل از نوشتن فکر کنید!

قبل از شروع نوشتن، به دقت در مورد پیامی که می خواهید به کاربر بدهید فکر کنید. چه چیزی می خواهید به مخاطبان خود بگویید یا به چه سؤال خاصی می خواهید پاسخ دهید؟ هدف شما از نوشتن چیست؟ می خواهید کاربر پس از خواندن تا پایان محتوا چه کاری انجام دهد؟ قبل از شروع به این سوالات پاسخ دهید.

نکته 2: همه وب سایت های سئو دارای محتوای سئو خوبی هستند

برای نوشتن یک پست سئو پسند، به ساختاری منظم و کامل نیاز دارید. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ با خدمات سئو مناسب شامل بخش های زیر است:

قسمت اول معرفی مطلب: در این قسمت به طور خلاصه کل متن را توضیح می دهید.

قسمت دوم - متن اصلی: در این قسمت متن کامل را بیان می کنید.

قسمت سوم - خلاصه: در قسمت خلاصه هر مقاله کاربر به دنبال خلاصه ای از نکات و قسمت های مهم هر مقاله می گردد. بنابراین نوشتن این بخش بسیار مهم است.

برای نوشتن خلاصه ای از پست، بهتر است در چند جمله آنچه در هر قسمت به کاربر ارائه می شود، بنویسید. پس از آن می توانید شروع به نوشتن مقاله اصلی با ساختار از پیش تعیین شده کنید.

نکته 3: از پاراگراف ها به درستی استفاده کنید

همه از پاراگراف ها استفاده می کنند، اما افراد کمی از آنها به درستی استفاده می کنند. هر جمله را فقط به دلیل جالب بودن در یک خط یا پاراگراف جداگانه ننویسید. همیشه باید یک دلیل منطقی برای شروع یک پاراگراف جدید وجود داشته باشد. در واقع هر پاراگراف باید ایده یا موضوع خاص خود را داشته باشد. برای انجام این کار، از خود بپرسید که ایده اصلی هر پاراگراف چیست. اگر بتوانید این ایده را در یک جمله خلاصه کنید، نیازی به پاراگراف جدید نخواهید داشت.

نکته 4: از عنوان در متن خود استفاده کنید

عنوان ها نقش بسیار کلیدی در متن دارند و استفاده از آنها اجتناب ناپذیر است. سرفصل ها (که در زبان HTML H1، H2، H3 و غیره هستند) نه تنها به بهبود تجربه کاربری (UX) کمک می کنند، بلکه نقش بسیار مهمی در سئو دارند. استفاده از عناوین به گوگل سرنخ هایی در مورد موضوع مقاله شما می دهد. بنابراین، گوگل تمایل بیشتری به خواندن (خزیدن) مقاله شما خواهد داشت. همچنین اکثر کاربران در یک مقاله فقط به دنبال قسمت مورد نظر خود هستند و زمانی را صرف خواندن یک متن طولانی نمی کنند، بنابراین با استفاده از عنوان، کاربر می تواند به سرعت و با یک دید کلی به قسمت مورد نظر خود برسد. از آنجایی که سرفصل ها (به عبارت دیگر سرفصل ها) بخش های مهم مقاله هستند، بهتر است از کلمات کلیدی در عنوان ها استفاده شود. فراموش نکنید که این کار نباید در هر عنوانی به صورت غیر منطقی تکرار شود، زیرا ساختار پست را می شکند و تمایل کاربر به مطالعه را کاهش می دهد.

نکته 5: از حروف ربط بین جملات و پاراگراف ها استفاده کنید

حروف ربط بین جملات می تواند به کاربر بگوید که در پایان هر جمله یا بخش چه اتفاقی می افتد. به عنوان مثال، هنگامی که از عبارت "بنابراین" استفاده می کنید، کاربر به وضوح متوجه می شود که جمله یا جملات قبلی برای درک بخش جدید بسیار مهم هستند. یا اگر از عبارت "مثلا" استفاده کنید، کاربر می داند که با خواندن یک مثال قرار است پاسخ یک مشکل مبهم به او داده شود. یا زمانی که از عباراتی مانند «در ابتدا»، «پس از آن»، «بالاخره» استفاده می کنید، ساختار سلسله مراتبی نوشته خود را به کاربر معرفی کرده اید. در واقع با این کار ساختار نوشته خود را بهینه کرده اید و متنی خوش نوشته به کاربر ارائه کرده اید.

نکته 6: طول مقاله هم برای سئو و هم برای کاربر مهم است

پست های وبلاگ با کمتر از 300 کلمه عملا توسط گوگل نادیده گرفته می شوند و پست های بسیار طولانی ممکن است باعث ایجاد حس ترس در کاربر شود. در نتیجه بین کاربر و گوگل اختلاف نظر وجود دارد. ما به شما توصیه می کنیم تا زمانی که یک نویسنده عالی نشوید، متن های خیلی طولانی (بیش از 1200 کلمه) ننویسید. این مشخص می کند که آیا کاربر متن نوشته شده را تا انتها می خواند یا نادیده می گیرد.

نکته 7: پیوند به مطالب قبلی و بعدی

این برای سئو محتوا ضروری است! اگر قبل از نوشتن یک پست وبلاگ جدید، پست هایی با موضوع مشابه نوشته اید، ابتدا آنها را فهرست کنید و در جایی به همراه پیوند اختصاصی آنها یادداشت کنید. حال هنگام نوشتن مقاله جدید با استفاده از ساختار لینک مناسب برای سئو، لینک مقالات دیگر (با همین موضوع) را در قسمت های مربوطه قرار دهید. زیرا اکثر کاربرانی که در حال مطالعه پست های موضوع مورد علاقه خود هستند به دنبال پست های مرتبط نیز خواهند بود. این باعث می شود کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و تعداد بازدید پست های شما را افزایش دهد.

به این کار و این روش لینک دهی، لینک سازی داخلی می گویند که هم مورد تایید گوگل و هم کاربر (در صورت استفاده صحیح) است. با این کار به گوگل و کاربر کمک می کنید تا محتوای وبلاگ شما را بهتر بشناسند و از داشته های شما مطلع شوند.

نکته 8: از چند نفر بخواهید که متن را قبل از انتشار نهایی بخوانند

قبل از اینکه مقاله را برای عموم در دسترس قرار دهید، آن را به چند نفر دیگر نشان دهید تا اشتباهات املایی یا تایپی را بررسی کنند. از آنها بپرسید که از خواندن متن چه چیزی به دست آورده اند و بررسی کنید که آیا آنچه می گویند با هدف نوشتن شما یکی است یا خیر. این یکی از آثار مورد علاقه ما ایرانیان است.

نکته 9: مقالات وبلاگ را طبق برنامه بنویسید و منتشر کنید

زمان بندی مشخص در ارسال مقالات در سایت یکی از موثرترین عوامل در سئو و تجربه کاربری است. زیرا این نشان می دهد که سایت شما زنده است. بنابراین، پس از مدتی، هم گوگل و هم کاربر به وضوح می‌دانند چه زمانی باید سایت را برای خواندن محتوای جدید بررسی کنند. فراموش نکنید که کیفیت پست را فدای سرعت نوشتن نکنید!

نکته 10: در دوره عملی پارس سئو شرکت کنید

سئوی سایت و محتوای آن چیزی نیست که تنها با خواندن یک مقاله بتوان به آن دست یافت. در این پست 9 نکته وجود دارد که کاملا با سئوی مقاله شما مرتبط است. اما به یاد داشته باشید که سئو فقط برای مقالات نیست. در دوره آموزش سئو پارسه علاوه بر سئوی محتوا، سئوی تصویر و ویدئو، روش های مختلف سئو و بسیاری موارد دیگر به صورت کاملا پروژه محور و کاربردی به شما خواهیم گفت.


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]