تخفیف چیست ؟

چهارشنبه 22 تير 1401
15:29
ه.و


تخفیف اصطلاحی برای هرگونه کاهش قیمتی است که توسط فروشنده هنگام ارائه کالا به مشتری اعمال می شود. در واقع تخفیف نوعی تبلیغات است که طی آن با کاهش میزان سود و یا ارائه پیشنهادات جذاب به مشتری، میزان فروش و سود افزایش می یابد. تخفیف عبارت است از توافق فروشنده و خریدار مبنی بر کاهش قیمت تمام شده کالا در زمان پرداخت و در صورت اجرای به موقع، با برنامه ریزی و روش صحیح، مزایای قابل توجهی دارد. تقریباً در هر صنعتی با تخفیف مواجه می شویم زیرا راهی مطمئن برای جذب مشتریان بیشتر و جبران زیان های تجاری است.

چرا تخفیف می دهیم؟

یک استراتژی تخفیف می تواند فروش شما را افزایش دهد، برند شما را به افراد بیشتری معرفی کند و مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان بیاورد. تخفیف می تواند بهترین راه برای افزایش فروش و افزایش حاشیه سود در برخی مواقع از جمله رکود اقتصادی باشد. با این حال، استراتژی تخفیف مزایای بیشمار دیگری دارد. روش های مختلف تخفیف باعث می شود:

مشتریان محصولات شما را به رقبای شما ترجیح می دهند.

موجودی انبار شده و قدیمی باید کاهش یابد و جا برای محصولات جدید باز شود.

مشتری بلاتکلیف را متقاعد به خرید کنید.

افزایش فروش در دوران رکود کسب و کار.

از سلیقه مشتری و سبک سلیقه اکثریت مشتریان مطلع شوید.

همچنین تخفیف به طور کلی می تواند یکی از برنامه های وفاداری مشتریان و باشگاه مشتریان باشد.

روش های تخفیف؛

1) درصد تخفیف به آن تخفیف درصدی برای کاهش قیمت یک محصول به منظور افزایش فروش می گوییم. این روش رایج ترین شکل ارائه تخفیف است و در بسیاری از موارد موثرترین نوع نیز محسوب می شود. زمانی که قصد کسر از مبلغ کالا را دارید، علاوه بر رضایت مشتری، باید به سود و زیان خود نیز توجه داشته باشید و همه جوانب را در نظر بگیرید. 2. بسته بندی و بسته بندی یکی دیگر از انواع تخفیف های فروش از طریق بسته بندی و بسته بندی است. می توانید یک یا چند محصول محبوب را با محصولات کمتر محبوب بسته بندی کنید و آنها را با هم بفروشید. مبلغ نهایی تعیین شده باید کمتر از مجموع قیمت ها باشد. این به فروش محصولات انبار شده و معرفی محصولات جدید و ناشناخته به مشتریان کمک می کند. 3. یکی بخر، یکی بگیر. این تخفیف که در زبان انگلیسی به BOGO (Buy One Get One) معروف است، یک روش تخفیف جذاب محسوب می شود. به این ترتیب مشتری را تشویق می کنید که به جای یک محصول، دو محصول را با قیمت یکسان خریداری کند. البته این قیمت باید چیزی بیشتر از قیمت اولیه یک محصول و چیزی کمتر از قیمت دو محصول با هم باشد. همچنین می توانید یک محصول ثانویه متفاوت از اولی را انتخاب کنید و از این طریق محصول دیگری را به مشتری معرفی کنید

4. تخفیف های فصلی یکی دیگر از انواع تخفیف ها در بازاریابی و فروش، تخفیف های فصلی است. اگر فروشگاه پوشاک یا کیف و کفش دارید، با این موضوع آشنا هستید. برخی از لباس های مناسب برای آب و هوای خاص ذخیره می شوند و پس از فصل مورد نظر دیگر به فروش نمی رسند. علاوه بر فضای اشغال شده توسط این محصولات، ممکن است در سال آینده مدل آنها قدیمی شده و طرفداران خود را از دست داده باشد. با اعمال تخفیف در پایان هر فصل، می توانید این محصولات را با قیمت بهتری به فروش برسانید و فضایی را برای محصولات جدید باز کنید. 5. تخفیف ارجاعی شما می توانید به مشتریان خود این امکان را بدهید که با معرفی مشتری دیگر، کد تخفیف یا درصد تخفیف محصول مورد نظر خود را دریافت کنند. همچنین می توانید تخفیف را دو طرفه کنید، یعنی هم ارجاع دهنده و هم مشتری جدید می توانند از امکانات ویژه استفاده کنند. این روش برای جذب مشتریان بیشتر بسیار موثر است. 6. امتیاز دادن به تخفیف به روش امتیازدهی. نوع دیگر تخفیف در بازاریابی است. در این روش مشتری با هر خرید یک امتیاز از شما دریافت می کند و با جمع آوری مقدار مشخصی امتیاز می تواند از تخفیف ها و تسهیلات ویژه استفاده کند.


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]