۱۲ ایده تخفیف برای افزایش فروش

سه شنبه 8 شهريور 1401
14:58
ه.و


12 ایده تخفیف برای افزایش فروش
قبل از اینکه به استراتژی تخفیف بپردازیم، اجازه دهید حکایتی را به شما بگویم.
در مترو که به خانه می رفت، یک فروشگاه کفش و صندل بود که هر روز از کنار آن رد می شدم. روی ویترین فروشگاه هر روز با این جمله برخورد می کردم: به دلیل تغییر شغل کلیه اجناس با 50 درصد تخفیف به فروش می رسد. من تقریباً یک سال آن مسیر را طی کردم و تمام مدت این جمله را دیدم. بدون اینکه با فروشگاه دیگری جایگزین شود! ابتدا ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا با روش های صحیح و اصولی تخفیف آشنا شوید و سپس ادامه مقاله را با دقت مطالعه کنید.
این داستان را بارها در برخی از مشاغل دیگر مانند کسب و کارهای اینترنتی دیده ایم. تخفیف ناشیانه و بی هدف! اگر ایده شما از تخفیف چیزی شبیه به این است و فکر می کنید که این کار باعث خرابی کسب و کار شما می شود، پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله مرتکب چنین اشتباهی نشوید. در عوض، از روش های تخفیف هدفمند حداکثر استفاده را ببرید.
در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین راهکارهای تخفیف مخصوصا در سایت فروشگاه آشنا کنیم و تمامی نکات، بایدها و نبایدهای آن را در قالب 12 راهکار توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید؛ اگر می خواهید میزان فروش خود را تغییر دهید. علاوه بر این در مقاله دیگری با عنوان بهترین استراتژی های قیمت گذاری و راز فروش بیشتر در مورد روش های قیمت گذاری صحبت کردیم.
تخفیف دادن؛ چه زمانی؟ به که؟ و چطور؟
اگر تخفیف در مکان مناسب، در زمان مناسب و به افراد مناسب ارائه شود، قطعا نتیجه خوبی خواهد داشت. البته، بدون بررسی محصولات شما، نمی توانیم برنامه خاصی برای استراتژی تخفیف به شما ارائه دهیم. اما ما می توانیم شما را در مورد نحوه استفاده از آنها راهنمایی کنیم.
استفاده از استراتژی های تخفیف با هدف کسب و کار شما تعیین می شود. قصد شما از اجرای آن فروش بیشتر است یا تخلیه انبار از محصولات قدیمی و فرسوده؟! قبل از اینکه به ایده های تخفیف هدفمند بپردازیم، می خواهیم به پیشنهادات زیر فکر کنید.
هدف دقیق خود را از تخفیف مشخص کنید:
تخفیف فقط با هدف کلی افزایش فروش ممکن است برای شما مفید نباشد. قبل از تخفیف محصولات خود، دقیقاً هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، چقدر می خواهید فروش شما افزایش یابد؟ حاشیه سود شما چقدر است؟ آیا هدف شما جذب مشتری جدید است یا حفظ مشتری فعلی یا اصلاً فروش محصولات قدیمی؟
مشتریان خود را تقسیم بندی کنید:
هر مشتری برای شما جایگاه ویژه ای دارد و با هم برابر نیستند. به این ترتیب تخفیفی که می دهید برای همه آنها یکسان نیست. به عنوان مثال، نوع تخفیفی که به مشتری وفادار خود ارائه می دهید، با تخفیف یک مشتری جدید یکی نیست.
علاوه بر محصولات با تخفیف، فروش محصولات دیگر را نیز هدفمند کنید:
گاهی اوقات هدف ما از اعمال تخفیف روی یک سری از محصولات، معرفی بیشتر محصولات اصلی است. به عنوان مثال، با ارائه تخفیف برای مجموعه ای از محصولات، ورودی های بیشتری دریافت می کنید. بنابراین شما برای افراد بیشتری شناخته خواهید شد. گاهی اوقات تخفیف راهی برای معرفی بیشتر و فروش بقیه محصولات شماست.
تخفیف های خود را به شکلی جذاب ارائه دهید
انتخاب نوع تخفیف، میزان و زمان آن بخشی از کار است. بقیه نحوه بیان و ارائه این تخفیف است. حتما دیده اید که چگونه جشنواره تخفیف برخی فروشگاه ها مثل بمب منفجر می شود. یا تبلیغات آنها آنقدر جذاب است که مشتاق خرید از آنها هستید.
قبل از شروع تخفیف، زیرساخت را بررسی کنید
یکی از مواردی که باید قبل از راه اندازی جشنواره فروش یا تخفیف های دوره ای رعایت کنید، اندازه گیری منابع و امکانات است. اگر وب سایت دارید، ممکن است در روزهای فروش بازدیدکنندگان زیادی داشته باشید. اگر سایت شما ظرفیت لازم را نداشته باشد، ممکن است پس از تعداد زیاد بازدیدکننده از دسترس خارج شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنم برای ساخت سایت از خدمات مطمئن استفاده کنید.
اگر می خواهید یک سایت فروشگاهی عالی با امکانات کامل و زیرساخت خوب داشته باشید، فروشگاه ساز پرتال را پیشنهاد می کنم. این پورتال بسته کاملی را در اختیار شما قرار می دهد که شامل هاست ابری، دامنه و خدمات فروشگاه ساز است. کار با پورتال بسیار ساده است و سایت شما در کمتر از یک روز آماده می شود. علاوه بر این، پورتال دارای یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان سایت خود را بدون پرداخت هزینه بسازید.
ایده های تخفیف برای افزایش فروش
پیش از این در مطلبی با عنوان معجزه هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش به راهکارهایی برای افزایش فروش اشاره کرده بودیم. در این مقاله می خواهیم در مورد راه حل دیگری برای افزایش فروش از جمله افزایش فروش اینترنتی یعنی تخفیف صحبت کنیم.
ایده هایی که می خواهیم در این قسمت از مقاله در مورد آنها صحبت کنیم، ایده های آزمایش شده برای استراتژی تخفیف هستند. با توجه به شرایط خود می توانید هر بار از این پیشنهادات تخفیف استفاده کنید.
1. "بازدید کنندگان جدید" را با یک پیشنهاد هدف قرار دهید
برخی از بازدیدکنندگان جدید وب سایت شما آماده خرید و پرداخت نیستند. در این صورت ارائه کد تخفیف بدون دلیل و حتی با محدودیت زمانی بازخورد خوبی به شما نمی دهد. پیشنهاد می کنیم شما هم از آنها درخواست کنید:
بهترین مثال دریافت ایمیل آنها از طریق پاپ آپ یا روش های دیگر و ارائه کد تخفیف در ازای آن است. این درخواست کوچک که به آن تولید لید می گوییم ذهن مخاطب را برای خرید آماده می کند و راهی برای ارتباط با مشتری فراهم می کند.
قبل از انجام این استراتژی تخفیف در سایت به چند نکته توجه کنید:
مراقب بازدیدکنندگان قدیمی باشید:
همیشه بخشی از مخاطبان شما بازدیدکنندگانی هستند که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند (بازدید کنندگان). با استفاده از اطلاعات مرورگر مخاطب (کوکی ها)، مطمئن شوید که این پنجره بازشو رسید ایمیل فقط برای مخاطبان جدید ارسال می شود و مخاطبان قدیمی هر بار که بازدید می کنند با آن مواجه نمی شوند.
پیام پیشنهاد تخفیف خود را شخصی کنید:
سعی کنید طوری رفتار کنید که بازدیدکنندگان متوجه شوند که این تخفیف فقط برای آنهاست و برای هیچ مخاطبی در سایت نمایش داده نمی شود. برای مثال در متن آن ذکر کنید که این تخفیف برای شما مشتری گرامی است که برای اولین بار از سایت بازدید کردید.
دلیل تخفیف خود را بیان کنید:
همانطور که "رابرت سیالدینی" در کتاب نفوذ بیان کرده است; "مردم دوست دارند برای کاری که انجام می دهند دلایل داشته باشند." چرا مخاطبان شما از شما کد تخفیف دریافت می کنند؟
اگر دلیل شما برای ارائه تخفیف در ذهن مخاطبان موجه و قابل قبول باشد، آنها از مخاطب به خریدار تبدیل می شوند. به عنوان مثال می توانید به دلایلی مانند: یک سالگی فروشگاه، یک مناسبت تاریخی و ... به مخاطب تخفیف بدهید.
2. به مشتریان وفادار خود پاداش دهید
یکی از بهترین راه‌ها برای جلب رضایت و حفظ مشتریان فعلی، ارائه پاداش به آنهاست. مثلاً می توانید به ازای هر 100 هزار تومان خرید، یک کد تخفیف 10 هزار تومانی به او بدهید. نمونه هایی از این تخفیف ها را در سایت ها و کسب و کارهای بزرگ ایرانی مانند «دیجی کالا»، «نت برگ»، «مدیسه» و ... می بینیم.
یک پیشنهاد: اگر قصد شما از تخفیف صرفاً تشکر از مشتریان وفادار است، می‌توانید کالاهای خریداری شده را ارسال رایگان ارائه دهید.
3. تخفیف های گاه به گاه خوب جواب می دهد!
«تخفیف 10 درصدی تابستانی را از دست ندهید»، «به مناسبت پایان فصل تمامی اجناس با 50 درصد تخفیف»، «بزرگترین فروش سال فقط در آخرین جمعه سال»! قطعا بارها این نوع تخفیف ها را دیده اید. همچنین می توانید به دلایل مختلف از جمله تعطیلات نوروزی، تعطیلات و پایان فصل به مشتریان تخفیف بدهید.
4. احساس اضطرار و فوریت را در مشتری ایجاد کنید
جک دبلیو برهم در کتاب «نظریه واکنش های روانی» می گوید: «وقتی فرصت های ما محدود است، آزادی عمل خود را از دست می دهیم، همین طور وقتی انتخاب هایمان محدود است، سعی می کنیم این آزادی را حفظ کنیم». با توجه به این نکته روانشناسی می توانید یک استراتژی تخفیف مناسب و پرفروش را در سایت خود قرار دهید.
به عنوان مثال این پیام های تخفیف: "به دلیل تعطیلی فصل مدارس، تنها 20 عدد از کوله پشتی های مدل عروسکی ما باقی مانده است، در صورت خرید این محصول از طریق لینک زیر، می توانید از 20% تخفیف فوری برخوردار شوید." یا "فقط 3 روز تا 50% تخفیف ما باقی مانده است!"
5. برای محصولات جدید خود تخفیف بدهید
اگر می خواهید محصولات شما در همان ابتدای حضور در سایت با تعداد بالا به فروش برسند، از استراتژی محصولات تخفیف زود هنگام استفاده کنید. به عنوان مثال قبل از ارائه محصول با مخاطبان سایت با روش های مختلف از جمله ایمیل، پیامک و ... ارتباط برقرار کنید و آنها را از پیش فروش محصول جدید با 10 درصد تخفیف مطلع کنید.
یک نکته مهم: برای محصولات جدید، یک تخفیف معقول در نظر بگیرید و زیاده روی نکنید. زیرا درصد تخفیف ناگهانی و بالا روی یک محصول این پیام را به مشتری می دهد که احتمالاً محصول بی کیفیت است. بنابراین با این کار به جای تبدیل شدن به یک عامل فروش، از آن جلوگیری خواهید کرد.
6. برای خرید بیشتر تخفیف بیشتری بدهید
شاید در فروشگاه های اینترنتی دیده باشید که وقتی برای پرداخت کالای مورد نظر به سبد خرید می روید، کالای مرتبط به شما پیشنهاد می شود. این تکنیک فروش بیش از حد یا پرفروش است. این استراتژی احتمال خرید مشتریان را افزایش می دهد. شما می توانید با اجرای این ایده و همچنین ایجاد تخفیف در قیمت محصول دوم، محصولات بیشتری را به مشتری خود بفروشید.
همچنین به روشی دیگر می توانید محدودیت خرید تعیین کنید و به مشتری تخفیف بدهید. مثلا:
20 هزار تومان تخفیف برای خریدهای بالای 250 هزار تومان
45 هزار تومان تخفیف برای خرید بالای 50 هزار تومان
7. تخفیف ویژه ای برای مشترکین خود در نظر بگیرید
یکی از بهترین راهبردها برای نگه داشتن مشتری برای مدت طولانی، ایجاد اشتراک است. از مخاطبان خود بخواهید که به باشگاه مشتریان شما بپیوندند. از طرفی قول استفاده از مزایایی مانند دریافت مقالات مهم، آموزش های رایگان، ارسال رایگان خرید و ... را بدهید و در نهایت به آنها تخفیف کالا بدهید.
عضویت در این باشگاه و اشتراک بسته به سیاست کاری شما می تواند پولی یا رایگان باشد. نکته مهم این است که تخفیف های ارائه شده در این باشگاه نرخ تبدیل بالاتری دارد. زیرا این تخفیفات کاملا خصوصی است و مخاطب برای آن ارزش بیشتری قائل است.
8. به صورت پکیج تخفیف بدهید
در هر فروشگاهی تعدادی از کالاها به دلیل محبوبیت کم و یا دلایل دیگر به گوشه انبار می رسند. به عنوان مثال، شاید در فروشگاه لباس شما، شلوار جین آبی فروش خوبی داشته باشد، اما شلوار کتان قهوه ای که از سال گذشته در انبار مانده، مشتری نداشته باشد. همچنین می توانید برای هر خرید شلوار جین یک جفت کتان به مخاطب هدیه دهید. با استفاده از این استراتژی هم محصولات قدیمی خود را می فروشید و هم فروش محصولات جدید خود را افزایش می دهید.
یک نکته: البته بهتر است در ترکیب محصولات کمی دقت کنید. مطمئنا شلوار قرمز بچه گانه در کنار کتانی مردانه چندان مورد پسند مخاطب نیست!
9. از استراتژی «بازیابی سبد خرید رها شده» استفاده کنید
جالب است بدانید که بین 40 تا 60 درصد از مخاطبان سبد خرید خود را درست در هنگام پرداخت رها می کنند. دلیل این امر اغلب هزینه هایی است که به سبد خرید اضافه می شود، مانند حمل و نقل، مالیات یا ارزش افزوده. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط hubspot، بیش از 24 درصد از خریداران حاضرند با افزایش خرید خود از سایت، از پرداخت هزینه حمل خودداری کنند.
برای مثال می توانید با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن وارد شده توسط کاربر قبل از عملیات پرداخت با مخاطب تماس بگیرید. به او مژده چند درصد تخفیف یا حتی ارسال رایگان را بدهید. در نهایت با قرار دادن لینک از او بخواهید با تخفیف اعمال شده خرید خود را تکمیل کند. این می تواند تعداد سبدهای خرید رها شده در سایت شما را کاهش دهد که به دلیل هزینه حمل و نقل رها شده اند.
10. تخفیف مشروط به بازاریابی دهان به دهان
این متن ایمیلی است که از یک سایت فروش لباس ارسال شده است که در آن با استفاده از کد تخفیف مخاطب به معرفی محصول به دیگران ترغیب می شود: «با معرفی محصولات ما به دوستش 25 درصد تخفیف دریافت می کند. در اولین خرید او و همچنین در خرید بعدی 20٪ تخفیف دریافت خواهید کرد."
بازاریابی دهان به دهان که اعتبار اجتماعی را در بین مخاطبان ایجاد می کند، بهترین نوع بازاریابی برای هر کسب و کاری است. در این روش بازاریابی مخاطبان و خریداران شما پس از مشاهده کیفیت محصول و خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند. تاثیر بازاریابی دهان به دهان شگفت انگیز است و باعث افزایش فروش شما می شود.
11. به شرکت کنندگان در رویدادها و کنفرانس ها تخفیف بدهید
کسب و کارهای موفق، گاهی به دلایل مختلف، رویدادهایی مانند عرضه محصول جدید را برای مخاطبان خود ترتیب می دهند. با توجه به اینکه در این بازدیدها علاقه و اعتماد مخاطبان نسبت به شما به شدت افزایش می یابد، می توانید در پایان کد تخفیف مناسب را به آنها بدهید. این امر علاوه بر افزایش فروش، به افزایش رضایت مشتری نیز کمک می کند.
12. به مشتریان خود به صورت خصوصی تخفیف بدهید
"20% تخفیف فقط برای اعضای کانال تلگرام سایت ما! اگر عضو کانال هستید، برای دریافت کد تخفیف 20% روی دکمه زیر کلیک کنید!" این یک نمونه از تخفیف های ماست. هرچه پیام های تبلیغاتی شما خصوصی تر باشد و کاربر بیشتر آنها را مال خود بداند، احتمال خرید آنها بیشتر می شود. به عنوان مثال می توانید از طریق لینک موجود در بیو اینستاگرام یا لینک های کانال تلگرام خود، برای مخاطبانی که وارد سایت می شوند، تبلیغات جداگانه و خصوصی بفرستید.
تخفیف هدفمند بدهید
به عنوان حرف آخر می خواهیم در مورد نوع پیشنهاد تخفیف به شما پیشنهاد جالبی بدهیم. برای ارائه مبلغ تخفیف به ارزش آن در ذهن مخاطب توجه کنید!
اگر قرار است برای کالای 150 هزار تومانی خود 20 درصد تخفیف در نظر بگیرید، با توجه به اینکه 20 درصد این قیمت معادل 30 هزار تومان است، گفتن «30 هزار تومان تخفیف» به جای «20 درصد تخفیف» تاثیر بهتری خواهد داشت. روی ذهن مخاطب شما دارد.
یا برای تخفیف محصول 50 هزار تومانی خود، احتمالاً استفاده از کلمه تخفیف 20 درصدی تأثیر بیشتری نسبت به «تخفیف 10 هزار تومانی» در ذهن مخاطب دارد.
از چه روش هایی برای تخفیف استفاده می کنید؟ همچنین اگر ایده دیگری برای تخفیف می شناسید، خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]