منظور از تخفیف در بازاریابی چیست؟

يکشنبه 13 شهريور 1401
14:42
ه.و

منظور از تخفیف در بازاریابی چیست؟

یک روسری فروشی بود که در ابتدای افتتاحیه فروشگاه روی یک پست شیشه ای اعلامیه ای نوشته بود: «به دلیل باز شدن فروشگاه، هر خرید 30 درصد تخفیف دارد». پس از مدتی دوباره همان فروشگاه تخفیف داد، حراج محصولات به دلیل تغییر فصل و آخرین اطلاعیه درج شده نیز با این عنوان بود: «با توجه به تغییر شغل، تمامی اجناس این فروشگاه با 50 درصد تخفیف».


اما یک سال گذشت و آن فروشگاه به کار خود ادامه داد. نظر شما در مورد این روش های بازاریابی تخفیفی چیست؟ آیا شما هم این روش ها را دوست دارید؟ به نظر شما چند درصد از مشتریان به این مدل تخفیف توجه می کنند؟


امروزه بخش مهمی از خرید مردم به فروشگاه های اینترنتی معطوف می شود و بسیاری از خریداران ترجیح می دهند حتی قبل از خرید حضوری قیمت کالای مورد نظر خود را در چندین فروشگاه اینترنتی بررسی کنند تا از قیمت آن مطمئن شوند.


به همین دلیل فروشگاه های اینترنتی نقش مهمی در تعیین قیمت محصولات دارند و با ارائه تخفیف به راحتی می توانند مشتریان را از خرید حضوری منصرف کنند.


در گذشته تخفیف در فروشگاه های اینترنتی به اندازه امروز گسترده نبود و به شکل امروزی وجود نداشت. برای اولین بار در سال 2000 فروشگاه های آنلاین و سایت های حراج و حراج و سایت هایی که خرید و فروش بسیار خوبی داشتند مانند آمازون ایده جدیدی طراحی کردند. آنها از ایده خرید گروهی استفاده کردند و از این راه سود زیادی به دست آوردند.


پس از آن، شرکت های دیگر با ترکیب ایده خرید گروهی و کدهای تخفیف، شکل جدیدی از بازاریابی را شکل دادند. تخفیفی که در حال حاضر در دنیای بازاریابی مشاهده می کنید، شکل جدید آن است.

تخفیف یعنی کاهش هزینه درج شده در فاکتور و قیمت نهایی فاکتور که باید بلافاصله پس از خرید پرداخت شود. تخفیف در بازاریابی برای فروش بیشتر محصولات با ارائه انواع تخفیف به مشتریان که منجر به فروش بیشتر و درآمد بیشتر می شود.


در واقع، فروش در بازار امروز بر دو مبنا می تواند شکل بگیرد: در حالت اول، فروشنده می تواند محصولات خود را بر اساس سود بیشتر و فروش کمتر به فروش برساند و در حالت دوم، فروشنده می تواند محصولات خود را بر اساس مبنا به فروش برساند. سود کمتر و فروش بیشتر در حالت دوم، ممکن است فروشنده بدون تعیین هدفی خاص، ارزش کالا یا محصولات خود را کاهش دهد و مشتریان خود را در مدت زمان کوتاهی از دست بدهد، اما در حالت اول، فروشنده می تواند با ارائه انواع هدفمند، فروش زیادی را تجربه کند. و تخفیف های از پیش تعیین شده


استراتژی تخفیف در بازاریابی باید بر اساس فروش بیشتر برنامه ریزی شود، اما سودآوری و دریافت نتیجه از عوامل تاثیرگذار مهم در ادامه روند آن است.


اهمیت تخفیف محصولات


برای درک بهتر اهمیت انواع تخفیف ها در فروش محصولات، آمار واقعی در دنیا را بررسی می کنیم:


در سال 2020، 90 درصد از مصرف کنندگان در جهان از کد تخفیف استفاده کردند.


طبق گزارش Valassis 2021، ایمیل های تخفیفی درآمد را تا 48 درصد افزایش می دهند.


بر اساس تحقیقات Inmar Intelligence، 63٪ از خریداران گفتند که می خواهند کدهای تخفیف بیشتری در دسترس داشته باشند.


طبق گزارش وب سایت Juniper Research، خرید با کدهای تخفیف دیجیتال تا پایان سال 2022 از 90 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.


انواع تخفیف در بازاریابی


بازاریابی یکی از بهترین روش ها در دنیا برای فروش بیشتر محصولات است. بازاریابان می توانند در ازای خرید مشتریان از صاحبان شرکت ها و کارخانه ها سود دریافت کنند و در درآمد حاصل از فروش شرکت کنند. با بازاریابی، نام یک برند و محصولات آن از دایره محدود خود خارج می شود و افراد بیشتری با آن آشنا می شوند. بازاریابی همیشه به دنبال راه های جدیدی برای معرفی و فروش بیشتر است.


همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از راه هایی که مشتریان علاقه زیادی به آن دارند تا خریدی دلپذیر را تجربه کنند، تخفیف است. مشتریان با ارائه انواع تخفیف های هوشمند و از پیش تعیین شده که برای آن برنامه ریزی انجام شده است، می توانند بدون چانه زنی با فروشنده برای کاهش قیمت محصول از تخفیف برای هر خرید خود استفاده کنند و محصول مورد نظر را با قیمتی کمتر دریافت کنند. از قیمت پیشنهادی خریدن


با توجه به توضیحات داده شده مشخص می شود که تخفیف انواع مختلفی دارد. فروش و بازاریابی رابطه مستقیمی دارند و تخفیف نیز به فروش مربوط می شود. در این قسمت به بررسی انواع تخفیف در بازاریابی می پردازیم. اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، استراتژی دقیقی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما باشد.

درصد تخفیف روی تمامی محصولات


یکی از معروف ترین و ظاهرا نوستالژیک ترین روش های ارائه تخفیف، تخفیف درصدی روی محصولات یک فروشگاه است. حتما تا به حال به فروشگاه هایی سر زده اید که همیشه تخفیف دارند و قیمت های خط کشی شده و قیمت جدید را به همراه درصد تخفیف اعمال شده مشاهده کرده اید. با این روش مشتریان با دیدن تخفیف های متنوع ارائه شده رضایت بیشتری از خرید خود خواهند داشت.


در این روش تخفیف باید توجه داشت که درصد کلی ارائه شده بر روی تمامی محصولات باعث ضرر نمی شود. نکته مهم دیگر در این روش این است که فروشنده باید به جذابیت این روش برای مشتری توجه کند.

برای اینکه در این راه فروش خوبی را تجربه کنید باید به چند نکته توجه کنید:


مدت زمان تخفیف نباید زیاد باشد.


مدت زمان ارائه تخفیف مشخص شده است.


تخفیف در بازاریابی از این طریق باید با تبلیغات خوبی همراه باشد.


مشتریان بالقوه و قدیمی را از تخفیف های خود مطلع کنید.


انواع تخفیف های پولی یا نقدی محصولات


در این روش درصد کلی تخفیف در بازاریابی برای همه پیشنهادات تخفیف مشخص نمی شود و از مبلغ یک محصول یا تمامی محصولات خریداری شده هزینه ای به عنوان تخفیف کسر می شود. در این روش نیازی به محاسبه درصدهای ارائه شده نیست.


انواع تخفیف در هزینه ارسال محصولات و یا ارسال رایگان


کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های اینترنتی همیشه با موضوع ارسال محصولات مواجه هستند. هزینه ارسال محصولات همیشه یکی از چالش های خریداران است که ممکن است بسیاری از خریداران را از خرید آنلاین منصرف کند.

یکی از بهترین روش های تخفیف برای مشتریان فروشگاه اینترنتی این است که گاهی اوقات تخفیف خود را به صورت ارسال رایگان ارائه دهند تا مشتریان وسوسه خرید کنند.


معمولاً کاربرانی که خرید آنلاین زیادی انجام می دهند همیشه به دنبال راه هایی برای پرداخت هزینه کمتر برای ارسال هستند. به همین دلیل در بسیاری از موارد منتظر می‌مانند تا لیستی از اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند و سپس سفارش دهند یا به دنبال فروشگاه‌های آنلاینی می‌گردند که از تخفیف برای ارسال خود استفاده کرده‌اند.


فروشگاه ها می توانند از انواع تخفیف در ارسال محصولات به مشتریان به روش های مختلف استفاده کنند:


ارائه تخفیف و ارسال رایگان برای خرید بیش از مقدار مشخص


ارائه تخفیف و ارسال رایگان در بازه های زمانی محدود


انتخاب پیک باربری با حداقل هزینه و هزینه ارسال کم و مقرون به صرفه


اگر صاحبان فروشگاه های اینترنتی و اینترنتی شرکت های حمل و نقل را با دقت زیادی انتخاب کنند و هزینه ارسال محصولات را در چند شرکت مقایسه کنند، می توانند بهترین سرویس دهنده را انتخاب کنند.


انواع تخفیف در مدت زمان محدود


یکی از انواع تخفیف هایی که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد، تخفیف در بازه های زمانی مشخص است که برای مناسبت های مختلف تعیین و اجرا می شود. طبق آمار و نتایج مشخص شده است که تخفیف ها در صورتی می توانند نتایج بهتری داشته باشند که در بازه زمانی مشخص و محدود ارائه شوند.


یکی از مهم ترین مزایای استفاده از انواع تخفیف ها این است که مشتریان تشویق می شوند تا در پنل های ثبت نام یا عضویت در فروشگاه های اینترنتی شرکت کنند و اطلاعات خود را برای اطلاع از تخفیف ها وارد کنند.


برای استفاده از این روش تخفیف در بازاریابی می توانید از بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ نیز استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در این روش مرسوم است که از تخفیف نقدی، تخفیف درصدی و ارسال رایگان استفاده کنید.


تخفیف انبار


یکی از انواع تخفیف هایی که به فروش محصولات شما کمک می کند، تخفیف انبار است. اگر کالایی به مدت طولانی در انبار شما است و به فروش نمی رسد می توانید با عنوان انبار یا کلمات مشابه روی آن تخفیف بگذارید تا به راحتی بفروشید زیرا هزینه نگهداری این کالا برای شما بالا خواهد بود. و با کمک این مدل تخفیف می توانید هزینه های ذخیره سازی مربوطه را کاهش دهید.


با ارسال نمونه محصول رایگان تخفیف بدهید


یکی از راه های وفادار ساختن مشتری این است که در مناسبت های مختلف یا مثلاً در اولین خرید، محصولی را به عنوان نمونه رایگان یا نمونه رایگان برای او ارسال کنید. یک نمونه می تواند نمونه کوچکی از محصول اصلی شما باشد تا مشتری را با کیفیت و نوع محصول آشنا کرده و او را تشویق به خرید کند. جدای از آن، ارسال هدایا معمولاً برای مردم جذاب است و آنها را به یک مشتری وفادار تبدیل می کند. بنابراین زمانی که شخصی محصولی را از شما می‌خرد، سعی کنید پیشنهاد محصول جدید یا سایر محصولات را به همراه آن ارسال کنید.


بازبینی تخفیف


یکی از راه های ایجاد وفاداری مشتریان، امکان استفاده از محصولات و خدمات به صورت محدود و تنها برای این مشتریان است. به همین دلیل برای مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید می کنند، تخفیف در نظر بگیرید. مطمئن باشید که این کار مشتریان قدیمی را وسوسه می کند تا دوباره از شما خرید کنند.


تخفیف های ارجاعی


نوع دیگر تخفیف، تخفیف های ارجاعی است. منظور از تخفیف های ارجاعی این است که هر بار که مشتری کسب و کار شما را به مشتری جدید معرفی می کند، شما یک کد تخفیف به او بدهید. مشتریان یک کد ارجاع منحصر به فرد دریافت می کنند که می توانند با دیگران به اشتراک بگذارند. این کد ارجاع ممکن است یک تخفیف دو طرفه باشد که در آن مشتری جدید در اولین خرید خود تخفیف دریافت می کند و ارجاع دهنده بر اساس تعداد مشتریانی که به کسب و کار شما آورده است تخفیف دریافت می کند. کسب و کارها می توانند از این روش تخفیف برای هدایت ترافیک ارگانیک و ایجاد هیجان یا آگاهی در مورد پیشنهادات خود استفاده کنند.


ارائه انواع تخفیف به مشتریان وفادار


برخی از کسب و کارها برای افزایش وفاداری مشتریان و تشویق آنها به خرید محصولات یا خدمات از تخفیف استفاده می کنند. آنها معمولاً لیستی از افرادی که یک یا چند بار از آنها خرید کرده اند ارائه می دهند و با ارسال پیامک یا ارسال کد تخفیف در دایرکت اینستاگرام آنها را به خرید دیگری تشویق می کنند.

تشویق مشتریان برای ادامه حمایت و تعامل با کسب و کار شما می تواند به افزایش وفاداری آنها به برند شما کمک کند. این تاکتیک همچنین ممکن است از مفهوم FOMO یا ترس از دست دادن استفاده کند و مشتریان تصور می کنند که در صورت از دست دادن این کد تخفیف، فرصتی برای دریافت کد تخفیف دیگر نخواهند داشت و باید محصولات را با قیمت بالاتر خریداری کنند. .


تخفیف با استفاده از کوپن های تخفیف


ارائه کد تخفیف به مشتریان خاص یکی از انواع تخفیف های بازاریابی است که اکثر فروشگاه های آنلاین از آن استفاده می کنند. در این روش بازاریابی تخفیفی، صاحبان فروشگاه های آنلاین از طریق شماره تماس، ایمیل یا سایر شبکه های اجتماعی ارائه شده توسط مشتریان، کدهای تخفیف را برای صاحبان فروشگاه ارسال می کنند. مشتریان می توانند در خرید اینترنتی با ثبت کد تخفیف دریافتی از تخفیف برخوردار شوند.


این روش تخفیف در بازاریابی استراتژی های مختلفی دارد. برخی از فروشگاه های اینترنتی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ کدهای تخفیف انحصاری را در اختیار اینفلوئنسرها قرار می دهند تا بتوانند کد تخفیف را در اختیار فالوورهای خود قرار دهند و از این طریق علاوه بر مزایای تخفیف، مشتریان از میزان فروش هر اینفلوئنسر نیز مطلع شوند. .


برخی از فروشگاه های اینترنتی کد تخفیف خود را در اختیار مشتریانی قرار می دهند که محصولات خاص و مشخصی را خریداری می کنند و یا برخی از آنها کد تخفیف را به دنبال کنندگان صفحات مجازی خود ارائه می دهند و در نتیجه آنها را به دنبال کردن تشویق می کنند.


کدهای تخفیفی که امروزه بسیاری از فروشگاه ها ارائه می دهند، تحولات گسترده ای در بازاریابی تخفیف ایجاد کرده است. یکی از مزایای ارائه کد تخفیف این است که مشتریان احساس خاص بودن می کنند و فکر می کنند از یک فروشگاه اینترنتی تخفیف های ویژه دریافت کرده اند.


تخفیف ها در بازاریابی بسیار متنوع است، اما کارایی ارائه کد تخفیف و ارسال رایگان برای فروشگاه های آنلاین بیشتر از سایر روش های تخفیف است.



فرمول تخفیف


فروشگاه های اینترنتی برای تشویق بیشتر مشتریان می توانند از انواع تخفیف ها استفاده کنند اما برای اینکه در فرآیند تخفیف متحمل ضرر نشوند باید به فرمول تخفیف توجه کنند.

فرمول تخفیف به شرح زیر است:


قیمت فروش - قیمت درج شده = تخفیف


نرخ تخفیف * قیمت درج شده = تخفیف


نحوه استفاده از فرمول تخفیف


برای پیروی از استراتژی های تخفیف در بازاریابی باید قدم به قدم و اصولی عمل کنید تا بهترین تخفیف ها را به مشتریان خود ارائه دهید و آنها را به خرید ترغیب کنید و همچنین خودتان سود مورد نظر را کسب کنید و برای درآمد کسب شده برنامه ریزی کنید. مراحل استفاده از فرمول های تخفیف به شرح زیر است:


روش استفاده از فرمول اول [قیمت فروش - قیمت درج شده = تخفیف]


تعیین قیمت درج شده روی محصول.


تعیین قیمت فروش یا قیمت واقعی محصول که در آن به فروش می رسد.


کسر قیمت فروش از قیمت درج شده روی محصول. (قرار دادن قیمت درج شده در مرحله یک و قیمت فروش به دست آمده در مرحله دو در فرمول: قیمت فروش - قیمت درج شده = تخفیف)


نحوه استفاده از فرمول دوم [نرخ تخفیف * قیمت نقل شده = تخفیف]


تعیین قیمت درج شده محصول.


تعیین نرخ تخفیف تعیین شده برای فروش محصول که با توجه به استراتژی های حسابداری و ابتکارات بازاریابی تبلیغاتی و تخفیفی تعیین می شود.


ضرب قیمت درج شده روی محصول در نرخ تخفیف تعیین شده. (قرار دادن قیمت درج شده در مرحله یک و نرخ تنزیل بدست آمده در مرحله دو در فرمول: نرخ تخفیف * قیمت درج شده = تخفیف)


اگر می خواهید مشتری از دریافت تخفیف های شما هیجان زده شود و مجموعه شما را به دوستان خود معرفی کند، باید از تخفیف ها و کدهای تخفیف انحصاری برای ایجاد حس خاص بودن در مشتریان و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار استفاده کنید.

لینک منبع:https://mohtavamoon.com


[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]