تخفیف و آثار آن بر کسب و کار

شنبه 18 تير 1401
18:16
ه.و

یکی از راهکارهای رایج برای افزایش فروش به ویژه در مشاغل کوچک، ارائه تخفیف برای محصولات است. البته در این مورد یک مشکل اساسی وجود دارد: بدون برنامه ریزی برای این کار، نه تنها به چهره کسب و کار آسیب وارد می کنید، بلکه درصد سود خود را نیز پایین می آورید. اما چه کنیم تا تخفیف محصولات به نفع ما تمام شود؟ ابتدا باید هدف خود را از تخفیف مشخص کنید و سپس استراتژی های مختلفی برای رسیدن به این هدف تعیین کنید.

یکی از راهکارهای رایج برای افزایش فروش به ویژه در مشاغل کوچک، ارائه تخفیف برای محصولات است. البته در این مورد یک مشکل اساسی وجود دارد: بدون برنامه ریزی برای این کار، نه تنها به چهره کسب و کار آسیب وارد می کنید، بلکه درصد سود خود را نیز پایین می آورید. اما چه کنیم تا تخفیف محصولات به نفع ما تمام شود؟ ابتدا باید هدف خود را از تخفیف مشخص کنید و سپس استراتژی های مختلفی برای رسیدن به این هدف تعیین کنید.

مزایا و معایب تخفیف محصول

گفتیم می خواهیم همه چیز را در مورد محصولات تخفیف دار به شما بگوییم. اما باید بدانید که تخفیف نیز مانند هر اقدام دیگری دارای مزایا و معایبی است که برای تعیین استراتژی خود باید از آن ها آگاه باشید.


مزایای تخفیف

مشتری نسبت به کسب و کار شما احساس مثبتی دارد: یکی از مزایای تخفیف محصولات این است که باعث می شود مشتری احساس خوبی داشته باشد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افراد با دریافت پیشنهاد یا کوپن تخفیف، شادتر و آرام‌تر می‌شوند. این احساس مثبت نسبت به برند شما می تواند در دراز مدت مفید باشد.

مشتری محصول شما را بر رقبا ترجیح می دهد: تخفیف باعث می شود مشتری دیگر محصول شما را با برندهای دیگر مقایسه نکند. این باعث می شود یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید.

معایب تخفیف

تخفیف ارزش واقعی محصول را کاهش می دهد: علیرغم موارد فوق، تخفیف همچنان دارای اشکالاتی است. یکی از این معایب این است که مشتری با دیدن تخفیف فکر می کند که ارزش یا کیفیت محصول شما پایین است. در یک مطالعه، افرادی که یک محصول را با قیمت تمام شده خریداری کردند، نسبت به افرادی که همان محصول را با تخفیف خریداری کردند، احساس رضایت بیشتری داشتند. افراد گروه اول فکر می کردند با توجه به اینکه پول بیشتری خرج کرده اند، قرار است محصولی با کیفیت بالاتر دریافت کنند.

خطر از دست دادن سود: همچنین ممکن است با تخفیف سود شما از فروش کاهش یابد یا حتی بدتر از آن به طور کامل از دست برود. درست است که با دادن تخفیف، مشتریان جدیدی را جذب می کنید که نتوانسته اند محصول شما را با قیمت اصلی بخرند، اما گروهی از مشتریان نیز دارید که کالا را با تخفیف یا بدون تخفیف می خرند و با این کار، سود حاصل می شود. این افراد به شما خواهند داد. شما تحویل را از دست داده اید.


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]