5 استراتژی تخفیف برای مشاغل کوچک

شنبه 18 تير 1401
18:20
ه.و

1. تخفیف گروهی

در این استراتژی به جای کاهش قیمت هر محصول، چندین محصول را به صورت گروهی با تخفیف می فروشید. به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشگاه آنلاین برای محصولات پوست دارید. می توانید با چند محصول مناسب پوست های چرب یک گروه بسازید و روی آن گروه تخفیف بگذارید تا قیمت آن کمتر از خرید تکی باشد. در این استراتژی تعداد محصولاتی که می فروشید به سرعت افزایش می یابد زیرا چندین محصول را همزمان به مشتری ارائه می دهید. همچنین می توانید محصولات کم فروش را در این گروه ها قرار داده و در نهایت به فروش برسانید. مشتریان همچنین با امتحان کردن محصولاتی که معمولاً نمی‌خرند، به برند شما علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

2. تخفیف حجم

در تخفیف حجمی به مشتری می گویید اگر محصولات بیشتری از شما بخرد، تخفیف بیشتری خواهد گرفت. به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که دمنوش های گیاهی می فروشد. می توانید به مشتریان خود بگویید که اگر حداقل هشت بسته چای بخرند، 10 درصد تخفیف خواهند داشت. اگر می خواهید انبار خود را خالی کنید یا میانگین ارزش هر سفارش را افزایش دهید، این گزینه برای شما مناسب است.

3. تخفیف فصلی و ویژه

این مدل از تخفیف ها هر سال در زمان خاصی اتفاق می افتد. تخفیف های فصلی معروف شامل تخفیف های سال نو مانند جمعه سیاه و روز ولنتاین است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد در روز ولنتاین به یکدیگر هدیه می دهند. به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین تخفیف یا ارسال رایگان محصولات خود را ارائه می دهند. در این شرایط خاص، مردم مصمم به خرید چیزی هستند، پس تخفیف های ویژه را دست کم نگیرید. البته در این مدل تخفیفی به دنبال مشتریان جدید و وفادار نباشید، مشتریانی که در این مواقع خرید می کنند معمولا افرادی هستند که به دنبال بهترین قیمت هستند و شاید تنها یک بار در سال خرید کنند. همچنین در این مدل تخفیف رقابت زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، در جمعه سیاه، گاهی اوقات فروشگاه ها تا 75٪ تخفیف ارائه می دهند. اگر کسب و کار کوچکی هستید، بیشترین تخفیف را روی محصولات پرفروش خود بگذارید تا ضرر زیادی نداشته باشید.

آنها با بی دقتی خریداری می شوند. اما نقطه ضعف ارسال رایگان این است که باید هزینه زیادی برای بسته بندی و ارسال بپردازید. این می تواند برای مشاغل کوچک مضر باشد. برای اینکه مطمئن شوید ارسال رایگان برای شما هزینه ای ندارد، می توانید این قانون را وضع کنید که اگر مشتری تا مبلغ مشخصی (مثلا 300 هزار تومان) از شما خرید کند، می تواند از گزینه ارسال رایگان استفاده کند. شما همچنین می توانید حمل و نقل رایگان را برای یک شهر (معمولاً شهر خود) ارائه دهید.

4. تحویل رایگان

مردم گزینه حمل و نقل رایگان را دوست دارند. ثابت شده است که بارها مردم به دلیل هزینه پست اهمیتی به خرید نمی دهند. اما نقطه ضعف ارسال رایگان این است که باید هزینه زیادی برای بسته بندی و ارسال بپردازید. این می تواند برای مشاغل کوچک مضر باشد. برای اینکه مطمئن شوید ارسال رایگان برای شما هزینه ای ندارد، می توانید این قانون را وضع کنید که اگر مشتری تا مبلغ مشخصی (مثلا 300 هزار تومان) از شما خرید کند، می تواند از گزینه ارسال رایگان استفاده کند. شما همچنین می توانید حمل و نقل رایگان را برای یک شهر (معمولاً شهر خود) ارائه دهید.

5. یکی بخر، دوتا بگیر!

گاهی اوقات تخفیف برای جذب مشتریان بیشتر کافی نیست، اما اگر محصول یا خدماتی را به صورت رایگان ارائه دهید، قطعا توجه بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. یک مطالعه منتشر شده نشان داد که اکثر خریداران ترجیح می‌دهند اجناس را به صورت رایگان دریافت کنند تا با تخفیف. دلیل این پدیده این است که برخی افراد در درک و محاسبه درصد تخفیف مشکل دارند، اما همه مفهوم رایگان را درک می کنند! نیازی نیست محصول مشابهی را به صورت رایگان ارائه دهید، اما می توانید یکی از پرفروش ترین محصولات خود را به عنوان هدیه رایگان تقدیم کنید. حتی می توانید تعداد محصولاتی که مشتری باید بخرد را افزایش دهید تا نمونه رایگان دریافت کند. یعنی شعار شما این خواهد بود: دو بخر، سه بگیر! این استراتژی زمانی مناسب است که بخواهید فروش محصولات نامطلوب خود را افزایش دهید. و البته کمی ذهن مشتری را قلقلک می دهید تا خریدی غیر ضروری انجام دهد.


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]