تخفیف دادن یا ندادن

دوشنبه 20 تير 1401
16:28
ه.و

برای موفقیت، یک فروشنده باید بتواند مشتریان را متقاعد کند که محصول یا خدمات آنها ارزش بیشتری نسبت به آنچه از آنها دریافت می شود ارائه می دهد. شرکت ها معمولاً از استراتژی های مختلفی برای ارزش افزودن به مشتریان خود استفاده می کنند. یکی از این راهکارها تخفیف دادن است. تخفیف باید موثر باشد و مشتریان را به خرید محصول تشویق کند. دادن تخفیف بستگی به نوع محصول، نوع و مدل کسب و کار و سیاست رقبا دارد.


همچنین گاهی اوقات تخفیف دادن ممکن است اعتبار یک برند را کاهش دهد، بنابراین فروشنده باید بداند چه زمانی تخفیف بدهد و چه زمانی نه.

انواع تخفیف


محمدرضا نظری با اشاره به اینکه 5 راهکار برای ارزش افزوده وجود دارد گفت: یکی از راهکارهای ارزش افزوده تخفیف است. زمانی که کیفیت کالاها و خدمات تغییر نمی کند و قیمت کمتری در اختیار مشتری قرار می گیرد، ارزش ارائه شده به مشتری افزایش می یابد، به همین دلیل به این سیاست، سیاست ارزش افزوده از طریق تخفیف گفته می شود.


تخفیف در واقع به دو صورت کلی اتفاق می افتد. در روش اول که به آن تخفیف قیمت یا تخفیف مستقیم می گویند، شرکت ها با کاهش قیمت در شرایط مشابه، تخفیف را اعلام می کنند که با توجه به حجم و چشم انداز، تا سقف یک تخفیف بزرگ یا حراج یا قیمت شکن بالا می رود. و در نوع دوم تخفیف که تخفیف غیرمستقیم یا حجمی است گفته می شود که به جای مانور قیمت، مقدار بیشتری از کالا یا خدمات تکمیلی به مشتری داده می شود.


به عنوان مثال، گاهی اوقات در تبلیغات می گویند "4 بخر، 5 بگیر" یا "در صورت خرید این سرویس، این سرویس به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد" یا "در صورت خرید این مجموعه، این مورد را نیز دریافت خواهید کرد." به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.»


همچنین می گویند با خرید این دستگاه به جای 12 ماه از 20 ماه گارانتی بهره مند می شوید. اینها همه تخفیف های غیر مستقیم یا حجمی هستند. معمولا شرکت ها جدا از استراتژی ارزش افزوده، تخفیف های خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می کنند.


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]