میزان تخفیف در مشاغل سخت

سه شنبه 21 تير 1401
10:57
ه.و

میزان تخفیف در مشاغل مختلف

اولین اصل کاهش سطح حساسیت است. مثلاً وقتی مشتری وارد یک فروشگاه پوشاک می شود، انتظار چند درصد تخفیف را دارد؟ البته درصدی که به مشتری انگیزه می دهد بالای 20 درصد خواهد بود زیرا تخفیف های 4 یا 5 درصدی هیچ انگیزه ای برای خرید لباس ایجاد نمی کند.


حال اگر در بخش فروش طلا که قیمت طلا مشخص است تنها 1 درصد تخفیف بدهیم برای مشتری بسیار جذاب خواهد بود زیرا کشش و حساسیت طلا نسبت به تخفیف بسیار بالاست. بنابراین محدوده تخفیف در مشاغل مختلف متفاوت است و در برخی جاها با 30 درصد تخفیف مخاطب شما عصبانی نمی شود اما در جای دیگر با 3 درصد تخفیف می گویند حراج است.


نکته دوم این است که مدل کسب و کار شما چیست؟ به عبارت دیگر، با مشتری نهایی سروکار دارید یا مشتری واسطه؟ معمولاً شرکت‌هایی که از مدل کسب‌وکار B2C استفاده می‌کنند، می‌توانند سیاست تخفیف را بسیار راحت‌تر اعمال کنند. و نکته آخر اینکه سختی کار را هم باید در نظر گرفت. باید دید با توجه به ماهیت کالاها و خدمات، مردم تخفیف های حجمی را ترجیح می دهند یا تخفیف های قیمتی؟


نکته دیگر به عنوان مکمل سیاست های رقابتی است. رقبا چه کار می کنند؟ کسانی که در بازار فعال هستند چه روش ها و سیاست هایی کار خود را انجام می دهند؟ شرکت ها باید مراقب رقبای خود باشند و زمانی که می خواهند استراتژی تخفیف برای خود اتخاذ کنند، این استراتژی باید موثر باشد.


آیا تخفیف باعث محو شدن برند می شود؟


محمدرضا نظری اظهار داشت: اینکه تخفیف ها باعث کم رنگ شدن یک برند در ذهن مشتریان می شود بستگی به این دارد که فرد چه رشته ای را انتخاب کرده باشد. به عنوان مثال برند یا شرکتی که حوزه کالاها و خدمات لوکس را انتخاب کرده است با دادن تخفیف یا کاهش قیمت متضرر می شود و معمولا برندهای بزرگ این کار را نیز انجام نمی دهند زیرا فروش محدود با سود بالا را برای افراد خاصی در نظر می گیرند. .


بنابراین ممکن است از سیاست های دیگری برای تحریک بازار خود استفاده کنند. شرکت های متوسط ​​نیز در صورت استفاده مداوم و مکرر از سیاست تخفیف، کارایی خود را از دست می دهند و باید نسبت متعارفی از انواع تخفیف ها را در طول سال اجرا کنند تا اثربخشی کاهش نیابد.


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]