چرا و چگونه تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد؟

پنجشنبه 10 شهريور 1401
15:10
ه.و


چرا و چگونه تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد؟
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا میزان تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای متفاوت است. به این ترتیب کارفرمای یک فروشگاه محصولات خود را ارزانتر از فروشگاه دیگر عرضه می کند. اما به نظر می رسد این کار هم به نفع مشتری و هم به نفع خود سازمان است. نباید فراموش کرد که اگرچه به عنوان یک کارفرما باید به رویه های رایج تجاری توجه کنید، اما هرگز نمی توانید کاملاً مطمئن باشید که رعایت این روال ها قطعاً به موفقیت منجر می شود.
چه زمانی تخفیف در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای رخ می دهد؟
ساده ترین تعریف برای تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای را می توان کاهش قیمت اصلی به منظور افزایش فروش دانست. در مقایسه با طرح‌های فروش یا رویدادهای تبلیغاتی، تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در واقع زمانی است که قیمت فهرست شما برای همیشه کاهش می‌یابد. مثلا تصمیم می گیرید روی توپ های فوتبالی که 300 هزار تومان قیمت دارند، برچسب قیمتی 250 هزار تومانی بگذارید.
بنابراین این محصول 50 هزار تومان تخفیف دارد. این در حالی است که شما همین توپ را چند سال پیش به قیمت 150 هزار تومان خریدید. یعنی افزایش قیمت نسبت به شرایط اولیه (IMU) معادل 150 هزار تومان یا دو برابر قیمت اولیه آن بوده است. در واقع می توان از این ارقام به عنوان مرجع استفاده کرد. زیرا با فروش این توپ 50 درصد سود ناخالص دریافت می کنید. اما با برچسب جدید، سود ناخالص به 40 درصد کاهش می یابد. این بهترین استراتژی تخفیف در فروشگاه ها نتیجه داده است.
تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای چقدر رایج است؟
حقیقت این است که زنجیره‌های خرده‌فروشی به جای دنبال کردن آنچه در خارج از درهایشان می‌گذرد، باید بر محاسبات تکیه کنند. کارفرما باید پیش‌بینی کند که محصول چگونه به فروش می‌رسد قبل از اینکه گران شود. اگر معنای این نوع محاسبات را متوجه نشود و نداند چند درصد باید روی محصول تخفیف دهد، سرمایه خود را از دست می دهد. در واقع، بسیاری از فروشندگان تصمیمات فروش خود را در نوع خود بهترین می دانند، غافل از اینکه آنها به فروشگاه آسیب می رسانند. تخفیف اجتناب ناپذیر است.
اما برای حفظ سلامت کسب و کار خود باید توجه داشته باشید که فروشگاه باید از محصولات تازه و جذاب تشکیل شده و از بهترین استراتژی تخفیف استفاده کند. بسیاری از فروشندگان بر این باورند که اگر کمی وقت بگذارند، می توانند محصول خود را به قیمت اصلی بفروشند. اما حقیقت این است که مشتری قیمت ها را مقایسه می کند و فروشگاهی که زودتر از بقیه تخفیف داده است، زودتر از بقیه کالاهای خود را می فروشد.
زمان بندی تخفیف در فروشگاه ها
در گام اول، فروشگاه ها باید از یک تقویم برای برنامه ریزی برای اعمال تخفیف استفاده کنند. تعیین تخفیف در فروشگاه ها باید پس از گذشت مدتی از حضور کالا در فروشگاه اعمال شود. به عنوان مثال پس از 60 روز سیستم فروش فروشگاه یک محصول ویژه با تخفیف ارائه می دهد. تخفیف بعدی 90 روز پس از تحویل و تخفیف نهایی 120 روز پس از تحویل اعمال می شود.
صاحبان فروشگاه های خرده فروشی باید همیشه از نحوه تبدیل موجودی خود به سود آگاه باشند. یعنی روش قیمت گذاری کالا را بدانند و بدانند چگونه جریان تخلیه و پرکردن انبار را شروع کنند.
مدیریت انبار در فروشگاه های زنجیره ای
بهترین روش برای مدیریت انبار این است که کارفرما از قانون یک سوم برای تعیین حجم خرید به عنوان یک فرآیند ثابت استفاده کند. مثلاً وقتی 10 رادیو می خرد، یک سوم آنها را به قیمت اصلی، یک سوم را با 25 درصد تخفیف و یک سوم را با 60 درصد تخفیف می فروشد. با این روش به جای فروش 7 رادیو به قیمت اصلی، هر 10 رادیو فروخته می شود.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که تحلیل تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای بر اساس موجودی کالا است. در واقع باید رابطه مستقیمی بین بازگشت کالا و تخفیف وجود داشته باشد. هر چه بیشتر محصول برگردانده شود، تخفیف بیشتری به آن می دهید.
بهترین زمان برای خرید از فروشگاه ها
در پایان پیشنهاد می شود برای کمک به گردش مالی و تعادل در هنگام اعمال تخفیف در فروشگاه ها، در زمان های مشخص خرید کنید. این زمان بندی حتی می تواند باعث شود که فروشنده پس از تحویل به شما زمان بیشتری برای پرداخت هزینه کالا بدهد.
به عنوان مثال، فاکتورها 15 تا 30 روز پس از تحویل کالا تسویه می شوند. بنابراین در صورت وجود زمان بندی دقیق در زمان تخفیف و خرید، حتی می توان هزینه خرید محصول را قبل از فروش پرداخت کرد.


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]