آیا تخفیف دادن معایبی دارد؟
قطعا بله! مانند هر انتخاب دیگری، روش های تخفیف همراه با مزایایی که برای کسب و کار شما دارد، دارای معایبی است. آنها می گویند که تخفیف یک شمشیر دولبه است، به خصوص برای خرده فروشی ها. اگرچه می تواند مشتریان جدید و قدیمی را جذب کند، اما از طرف دیگر ممکن است به کسب و کار آسیب برساند و رفتار مشتری را تغییر دهد. برخی از مضرات تخفیف دادن به روش اشتباه را بررسی خواهیم کرد: مشتری ارزش کالای تخفیف خورده را کمتر درک می کند، مردم معمولاً هر چه قیمتی که برای کالا می پردازند آن را با ارزش تر و گران تر می دانند. بنابراین به عقیده اکثر افراد کالای تخفیف خورده از کیفیت و ارزش کمتری برخوردار است. اعتماد شما زیر سوال رفته گاهی اوقات ارائه تخفیف به مشتری این احساس را می دهد که شما به اندازه کافی به محصولات خود اطمینان ندارید. ممکن است تعبیر شود که محصولات شما آنقدر برای شما ارزشمند نیستند که بخواهید آنها را با قیمت بسیار کمتری بفروشید. مشتری حالش خوب نمی شود! وقتی محصولی را با قیمت عالی و با تخفیف می خریم، دفعه بعد بیشتر حاضریم برای آن قیمت بیشتری بپردازیم. این موضوع برای مشتریان شما نیز به همین صورت تجربه می شود. مشتری شما ممکن است امروز با ارائه 50 درصد تخفیف، محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی عالی دریافت کند. در این صورت احساس رضایت و خوشحالی را تجربه می کند. اما در خرید بعدی که باید برای همان خرید دو برابر هزینه کند، احساس ناامیدی می کند. استراتژی تخفیف باید به گونه ای باشد که رضایت اکثر مشتریان بیشتر از شکست در خرید بعدی باشد. شما خریدار اشتباهی را جذب می کنید شاید یکی از اهداف شما هنگام ارائه تخفیف، جذب مشتریان جدید یا تشویق مشتریان قدیمی به خرید بیشتر باشد. با این حال، برخی از تخفیف ها ممکن است خریداران اشتباهی را به سمت کسب و کار شما سوق دهد. خریداران اشتباه افرادی هستند که تنها به دلیل قیمت پایین و تخفیف های قابل توجه از شما خرید می کنند. به محض حذف تخفیف ها و بازگشت به قیمت های عادی، ناگهان ناپدید می شوند و تا ارائه تخفیف های بعدی ظاهر نمی شوند! لاستیک تیم فروش برای جبران 50% تخفیف، باید حداقل دو برابر معمولی بفروشید. در غیر این صورت ممکن است در حساب نهایی ضرر کنید. برای فروش دو برابر به نیروی فروش نیاز دارید. قدرت نیروهای شما محدود است و زمانی که کار بیشتری را به آنها تحمیل کنید ممکن است با کاهش کارایی مواجه شوید. همچنین نیروی فروش به تدریج فرسایش می یابد. بنابراین قبل از هر گونه برنامه ریزی و تصمیم گیری باید به این مسائل توجه کرد و آنها را پیش بینی کرد.
[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]