در بازار دیجیتال 4 نوع پیشنهاد برای فروش تعریف شده است:‌

دوشنبه 20 تير 1401
16:23
ه.و


درصد تخفیف

رایج ترین روشی که در حال حاضر توسط فروشگاه های اینترنتی داخلی و حتی خارجی استفاده می شود، درصد تخفیف است. تخفیف درصد کمی از قیمت است (مثلاً 5% یا 10%) یا ممکن است درصد زیادی از قیمت محصول باشد (مثلاً 50%). درصد تخفیف پایین برای جذب مشتری و تشویق آنها به خرید استفاده می شود. درصد تخفیف معمولاً برای فروش کل موجودی باقیمانده و انحلال دارایی ها است.


مقدار تخفیف

این نوع پیشنهاد مبلغی را به عنوان اعتبار ارائه می دهد. مثلاً پیشنهادی دریافت می کنید که اگر تا سقف 1 میلیون تومان بخرید، 300 هزار تومان پرداخت نمی کنید. از نظر روانشناسی فکر می کنم در چنین مواقعی اگر خرید نکند مبلغی که متعلق به اوست از جیبش می رود! شاید بتوان مثال فوق را با 30 درصد تخفیف مقایسه کرد، اما جالب است بدانید که برخی از مطالعات نشان می دهد که در کمپین های مشابه، عملکرد تخفیف 175 درصد بهتر از درصد تخفیف بوده است و این امر در روانشناسی مشتری موفقیت دارد.


ارسال رایگان

مشتری برای دریافت محصول خود باید هزینه ارسال را بپردازد، این هزینه ها ممکن است در فضای خرید سنتی بیشتر باشد اما در فضای آنلاین محدود به هزینه ارسال است و در هزینه های بازدید و زمان پرداخت صرفه جویی می شود. اما یکی از پیشنهادات فروشگاه های اینترنتی ارسال رایگان است که ممکن است با سیاست شرکت از جمله خرید حداقلی گره خورده باشد. به عبارت دیگر مشتری برای ارسال و تحویل رایگان کالای خود باید بیش از مقدار یا تعداد مشخصی خرید کند.


رایگان

ارسال یک هدیه رایگان برای مشتری همراه با خرید او می تواند تفاوت ایجاد کند. برخی از هدایا می توانند محصولات مکمل باشند (مثلاً هدیه کاور گوشی با خرید گوشی مربوطه) و برخی دیگر می توانند ارزش اضافی برای سازنده ایجاد کنند. این شرکت می تواند از هدیه رایگان به 2 روش مختلف استفاده کند: اول اینکه با راضی نگه داشتن مشتری، سهم خرید هر مشتری را افزایش می دهد. دوم اینکه می تواند محصولاتی را که در انبار دارد و می فروشد عرضه کند و در برخی از امکانات ذخیره سازی صرفه جویی کند. (به یاد داشته باشید که همیشه با افزایش فروش و درآمد این اتفاق نمی افتد و در برخی شرایط باید هزینه ها را کاهش دهید تا سود افزایش یابد.


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]