بحث درباره تاثیر تخفیف ها

چهارشنبه 12 شهريور 1399
22:44
ه.و

بحث

مطابق با مدل قیمت-قیمت-ارزش (مونرو و کریشنان 1985) و مدل پایان (زیتامل 1988) ، نتایج نشان داد که با افزایش تخفیف قیمت ، مصرف کنندگان پس انداز پولی بزرگتری را درک می کنند ، اما کیفیت محصول پایین تر است. علاوه بر این ، مطابق با مطالعات قبلی (Honea and Dahl 2005؛ Schindler 1998) ، با افزایش تخفیف قیمت ، تأثیر مثبت افزایش یافت. تخفیف قیمت ظاهراً باعث می شود که مصرف کنندگان احساسات مثبتی مانند خوشبختی ، لذت ، رضایت و هیجان داشته باشند.


یک یافته منحصر به فرد از این مطالعه این بود که تأثیر مستقیم تخفیف قیمت بر روی تأثیر نسبت به پس انداز درک شده یا کیفیت درک شده بیشتر است. مقایسه سه نوع اثر افزایش قیمت که توسط راغوبیر و همکاران مشخص شده است. (2004) نشان داد كه اثر عاطفي تخفيف قيمت (يعني تاثير تخفيف قيمت بر تاثيرگذار) از اثر اقتصادي قويتر است (يعني اثر تخفيف قيمت بر پس انداز ادراك شده) يا اثر اطلاع رساني (يعني اثر تخفيف قيمت در مورد کیفیت درک شده) ، به ویژه در زمینه محصول پوشاک آنلاین. مصرف کنندگان ارزش هیدونیک بالا را نه تنها در خود محصولات پوشاک درک می کردند (کیم و فورسیته 2007 ؛ کیم و هونگ 2011) ، بلکه همچنین در تخفیف قیمت دریافتی آنها. بعلاوه ، با توجه به اطلاعات محدود در مورد خرید آنلاین ، مصرف کنندگان بیشتر از ارزیابی های شناختی در شکل گیری ادراکات خود متکی هستند (Zithaml 1988). این نتایج نشان می دهد که تخفیف قیمت نقش مهمی در ایجاد یک تجربه خرید عاطفی برای خریداران پوشاک آنلاین دارد.


علاوه بر رابطه مستقيم مستقيم بين تخفيف قيمت و تخفيف قيمت تاثيرگذار است ، نتايج نشان داد كه اثر واسطه گيري قابل توجه تخفيف قيمت نيز بر رابطه بين تخفيف قيمت و كيفيت ادراك شده تاكيد مي كند. وقتی تأثیر مستقیم تخفیف قیمت بر کیفیت درک شده مورد بررسی قرار گرفت ، نتایج حاکی از رابطه منفی بود. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان تصور می کردند که محصولات بسیار تخفیف از کیفیت پایین برخوردار هستند. اما ، هنگامی که تخفیف قیمت به عنوان واسطه خدمت می کند ، رابطه غیرمستقیم بین تخفیف قیمت و کیفیت درک شده مثبت می شود. یعنی تأثیر ایجاد شده توسط تخفیف قیمت منجر به درک مثبت از کیفیت محصول شد. طبق گفته های لی و تسای (2014) ، وقتی مصرف کنندگان به جای شناخت از احساسات خود برای ارزیابی محصولات یا تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کنند ، توجه کمتری به جزئیات و ظرافت می کنند ، بلکه در عوض بر تجربه عاطفی خود تمرکز می کنند ، احتمالاً به دلیل تأثیرگذاری می تواند اثر را تغییر دهد. تخفیف قیمت در کیفیت درک شده از منفی تا مثبت. این نتایج از الگوی شناخت شناخت تأثیر می ورزد که تأثیرات ناشی از یک محرک خاص بر پاسخهای شناختی مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.


سرانجام ، یافته های این مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان پوشاک که سطح بالایی از پس انداز و کیفیت محصول را درک می کردند ، احتمالاً درک می کنند که این محصول از ارزش بالایی برخوردار است. درک ارزش بالا به نوبه خود منجر به سطح بالای اهداف خرید شده است. این یافته ها مدل قیمت-کیفیت-ارزش (مونرو و کریشنان 1985) و مدل میانگین پایان (Zeithaml 1988) را تأیید کرده اند ، نشان می دهد که پس انداز درک شده و کیفیت درک شده پیش بینی کننده ارزش درک شده هستند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که ارزش درک شده به تنهایی 85٪ از واریانس اهداف خرید را توضیح داده و نشان می دهد که ارزش درک شده یک پیش بینی کننده قوی از اهداف خرید است.

نتیجه

کمک های دانشگاهی

هدف از این مطالعه بررسی تأثیرات واسطه ای تخفیف قیمت بر روابط بین تخفیف قیمت و درک مشتری (یعنی پس انداز درک شده ، کیفیت و ارزش) و تأثیر ارزش درک شده بر اهداف در خرید اینترنتی پوشاک است. متن نوشته. برای دستیابی به این هدف ، ما با گسترش مدل قیمت-کیفیت-ارزش (مونرو و کریشنان 1985) و مدل میانگین (Zeithaml 1988) و ادغام مفاهیم سه اثر تبلیغاتی (اقتصادی ، اطلاعاتی و عاطفی) یک مدل مفهومی ایجاد کردیم. تأثیرات ؛ راغبیر و همکاران 2004) و مفهوم الگوی تأثیر-شناخت. با در نظر گرفتن تأثیرات تخفیف قیمت ، مدل پیشنهادی درک بهتری از تأثیر تخفیف قیمت بر ادراک مصرف کنندگان پوشاک از پس انداز ، کیفیت و ارزش ارائه می دهد و به ادبیات تخفیف قیمت فعلی کمک می کند.


جالب ترین نتیجه در این مطالعه این بود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیم تخفیف قیمت بر کیفیت پوشاک ادراک شده هر دو معنی دار ، اما از جهت مخالف بوده و منجر به یک اثر کلی ناچیز می شود.


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]