تأثیر و کیفیت تخفیف

شنبه 8 شهريور 1399
22:36
ه.و

تأثیر و کیفیت درک شده

مدل تأثیر به عنوان اطلاعات (Clore و همکاران 2001) همچنین می تواند از تأثیر احساسات عاطفی بر درک مصرف کنندگان از کیفیت محصول پشتیبانی کند. مصرف کنندگان هنگام ارزیابی کیفیت محصول به عنوان ورودی در پردازش اطلاعات تأثیر می گذارند. O'Neill و Lamber (2001) دریافتند که تأثیر قیمت تأثیر مثبتی بر استنتاج های با کیفیت قیمت دارد. شرکت کنندگانی که از قیمت کفش های ورزشی لذت بیشتری بردند ابراز عقیده قوی کردند که افزایش قیمت بالاتر نشانگر کیفیت بالاتر است. Chebat و همکاران. (1995) تأثیر تأثیر بر درک کیفیت خدمات در یک بانک را مورد بررسی قرار داد و همچنین دریافت که هرچه سطح لذت بیشتر باشد ، سطح کیفیت خدمات درک شده در همدلی و اطمینان پرسنل نیز بالاتر است. Kempf (1999) نقش تأثیرگذاری را در ارزیابی کارآزمایی های محصول hedonic بررسی کرد و دریافت که پاسخ های عاطفی ، مانند لذت و برانگیختگی ، پیشینه های قابل توجهی در ارزیابی شرکت کنندگان از تجربه آزمایش هستند. هنگامی که این نتایج تحقیق در زمینه تخفیف قیمت محصولات پوشاک اعمال شود ، انتظار می رود مصرف کنندگانی که تأثیر مثبت بیشتری برانگیخته می شوند با تخفیف در قیمت ، کیفیت محصول بالاتری را درک کنند.


فرضیه 5 تخفیف قیمت تأثیر مثبتی بر کیفیت درک شده دارد. با افزایش تخفیف قیمت ، درک مصرف کنندگان از کیفیت محصول افزایش می یابد.


تأثیر و ارزش درک شده

ارزش درک شده به طور کلی ارزشی است که یک محصول در ذهن مصرف کننده دارد. سوئینی و سوتار (2001) ساختارهای ایجاد ارزش را مورد بررسی قرار دادند و چهار عامل را برای ارزش درک شده نشان دادند: کیفیت ، عاطفی ، قیمت و ارزش اجتماعی. نویسندگان کیفیت و احساسات را به عنوان زیر ابعاد ارزش درک شده می دانستند. با این حال ، در مطالعه حاضر ، ارزش درک شده فقط به بعد قیمت ارزش درک شده اشاره دارد زیرا اکثر مطالعات مربوط به قیمت گذاری ، ارزش را به عنوان ارزش پول تعریف می کنند و استفاده از ارزش درک شده را به عنوان یک ساختار جداگانه از کیفیت و احساسات درک شده (مثلاً Dumana) تعیین می کنند. و Mattilab 2005 ؛ Hsee and Rottenstreich 2004؛ Teas and Agarwal 2000). مطالعه حاضر پيشنهاد مي كند كه تاثير تخفيف قيمت تاثير مثبتي بر بعد قيمت ارزش ادراك شده توسط سويوني و سوتار (2001) دارد.


در تحقیقات بازاریابی ، بیشترین مدلهای نظری مورد استفاده برای بررسی رابطه بین قیمت و ارزش درک شده ، مانند مدل قیمت- کیفیت- ارزش (مونرو و کریشنان 1985) و مدل میانگین پایان (زیتامل 1988) ، در یک شناختی قرار دارند. رویکرد. با این حال ، هولبروک و هیرشمن (1982) استدلال کردند که بیشتر انسانها ذاتاً به دنبال لذت هستند. در بسیاری از شرایط هنگامی که مصرف کنندگان تصمیم به خرید می گیرند ، به دنبال مزایای عاطفی مانند برانگیختگی ، هیجان و تحریک هستند. علاوه بر مدل تأثیر به عنوان اطلاعات (Clore و همکاران 2001) ، که می تواند از تأثیرگذاری بر ارزش درک شده پشتیبانی کند ، اکتشافی اثر نیز از اهمیت تأثیر در ارزش درک شده پشتیبانی می کند. اثر اکتشافی (اسلوویچ و همکاران 2007) نشان می دهد که احساسات می تواند به عنوان یک میانبر ذهنی مورد استفاده قرار گیرد و به افراد امکان می دهد تصمیم گیری کنند و مشکلات را سریع و کارآمد حل کنند. در زمینه تخفیف قیمت ، آیدینلی و همکاران. (2014) دریافت که افزایش قیمت انگیزه مصرف کنندگان را برای استفاده از تلاش ذهنی کاهش می دهد. هنگامی که ارتقاء قیمت ارائه می شود ، مصرف کنندگان به احتمال زیاد به تصمیم گیری سریعتر و آسان تر وابسته هستند تا پردازش اطلاعات گسترده (یادآوری اطلاعات مربوط به محصول و صرف وقت در نظر گرفتن گزینه های انتخاب).

مطالعات قبلی از تأثیر تأثیرگذاری بر ارزش درک شده حمایت کرده است (Dumana and Mattilab 2005؛ Hsee and Rottenstreich 2004). Dumana و Mattilab (2005) دریافتند که عوامل عاطفی (هداونیک و لذت) به شدت با درک تعطیلات کروز مسافرتها مرتبط است. هسه و روتن‌استریش (2004) دریافتند که وقتی افراد برای ارزیابی ارزش به اعتماد به نفس متکی بودند ، نسبت به وجود یا عدم وجود یک محرک (به عنوان مثال ، تخفیف قیمت) حساس بودند ، اما نسبت به تغییرات بیشتر دامنه (به عنوان مثال ، تعداد محصولات موجود در آن حساس نبودند). یک مجموعه) شرکت کنندگان که برای ارزیابی ارزش با احساس تشویق شدند حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای یک مجموعه 5 سی دی نسبت به کسانی بودند که برای محاسبه ارزش با محاسبه تشویق می شدند. با این حال ، برای یک مجموعه 10 CD ، شرکت کنندگان که تشویق به ارزیابی ارزش با احساس می شوند نسبت به تعداد سی دی های موجود در مجموعه بی حساسیت بودند و حاضر بودند مبلغ کمتری را نسبت به کسانی که تشویق می شوند ارزش را با محاسبه ارزیابی کنند ، بپذیرند. نقش مهمی در ارزش درک شده ایفا می کند. بنابراین ، مطابق مدل تأثیرگذاری اطلاعات (Clore et al. 2001) ، اثر اکتشافی (Slovic et al. 2007) و مطالعات قبلی (Aydinli et al. 2014؛ Dumana and Mattilab 2005؛ Hsee and Rottenstreich 2004) انتظار می رود که مصرف کنندگان پوشاک که تأثیر مثبت بیشتری بر تخفیف قیمت دارند و ارزش پول را بیشتر می دانند درک کنند.


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی تخفیف ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]